A nyári EHÖK-ös vezetőképzőn megalkottuk a második ELTE PRESS Akadémia koncepcióját, ami október 14-én az ÁJK B épületében megvalósításra került. Alapvetően négy nagyobb egységre lehetett felosztani magát az akadémiát.
Péntek délután kettőtől fél háromig Zima Richárd megnyitotta az akadémiát, vázolta a programokat és az időrendi bontást, majd átadta a szót Tóth Enikőnek. Ő arról tartott előadást, hogy mi az, ami PC (politically correct), mi az, ami elfogadható a médiában és mi nem.
Megnéztünk egy rövid jelenetet a South Parkból, majd Enikő felolvasott szavakat és kézfeltartással el kellett döntenünk, hogy az mennyire PC. Ezután megbeszéltük, hogy a világtalan, a tolókocsis vagy a süket az miért nem okés, néha a „megoldás” heves vitát váltott ki.
Háromtól mindenki a szekciómunkákra ment, ahol workshop-szerűen haladtunk az adott tematika szerint. Elődi Fruzsina (PersPeKtíva főszerkesztője) és én az alapozó szekciót tartottuk. Átvettük a műfajokat, az újságkésztés folyamatát és azt, hogy mi is egy cikk. Pocsai Tamara (BIT főszerkesztője) és Hajcsák Mária (ELTE Online rovatvezetője) a haladóknak tartott foglalkozást, ami Szerkesztőségi ismeretek címen futott – itt a szervezeti felépítést vették át és modellezték le a szerkesztés menetét. A harmadik – „profiknak” tartott – szekciót pedig Csernus Fanni (TáTKontúr főszerkesztője) és Pogácsás Nóra (Bárczium főszerkesztője) vezette, a feladat a résztvevőknek a SWOT-analízis készítése volt.
16.30-tól Zsiborás Gergő (Forbes) Print média a XXI. században című előadását hallgathattuk meg. Szó volt arról, hogy hogyan maradhat fent egy nyomtatott lap a web 2.0 korában és, hogy mivel lehet az olvasókat megtartani. Ezután mindenki feltehette a kérdéseit és így egy elég jó kis párbeszéd alakult ki az előadó és a hallgatóság között.