Az újságok arra hivatottak, hogy az olvasók információéhségét enyhítsék. Na de mire jó egy egyetemi büfé? Célja szintén a hallgatók éhségének a csillapítása, s további igényeik kiszolgálása. Mégis mit lehet tenni, ha monopol helyzete miatt ezt csak tessék-lássék módon tartja be?
Sok panaszt hallottam a déli büfével kapcsolatban, így végeztem egy kisebb felmérést a hallgatók körében. Az alapkérdésem az volt, hogy van-e bármilyen problémájuk a déli büfével vagy tökéletesen megfelel nekik így, ahogy van? A megkérdezettek túlnyomó többsége, az igencsak számottevő kétharmada mondta azt, hogy drága, 11%-nak semmilyen problémája nem volt, 22%-nak pedig egyéb kategóriájú gondja volt.
Sokféle javaslatot hallottam a büfé hiányosságainak javítására vonatkozóan: nem kell lejjebb vinni az árakat, inkább legyenek alacsonyabb árkategóriájú szendvicsek (pl. 110 Ft-os párizsis szendvics), lehessen kártyával fizetni, ne adják a nap végére megmaradt szendvicseket drágábban, ne zárjon be olyan korán, reggel a kiírt időben nyisson, de kifejezetten sokan ajánlották, hogy a büfések lehetnének kedvesebbek is.
Összegezve elég elkeserítőnek tartom, hogy az ELTE többi büféje közül a déli kiemelkedőnek számít, de csak a magas árai tekintetében.