Már csak négy futam van hátra az idei Forma-1-es idényből és az amerikai futamok előtt úgy tűnik, kezdenek eldőlni az érdemi dolgok.
A nyári szünetre egyértelművé vált, hogy 2014-hez és 2015-höz hasonlóan ebben az évben is a Mercedes két pilótája, az előző két szezon világbajnoka, a brit Lewis Hamilton és a német Nico Rosberg között fog eldőlni a 2016-os Forma-1-es világbajnokság. A hagyományos, augusztusi négy hetes nyári szünet előtti utolsó futam után még Hamilton vezette a pontversenyt 19 pontos előnnyel német csapattársa előtt. Így érkeztünk el a szezon második feléhez, mely – mielőtt a száguldó cirkusz átrepült Ázsiába – a tradícióknak megfelelően Belgiumban, majd Olaszországban folytatódott két legendás pályán.
A belga pályán – mely a leghosszabb a versenynaptárban szereplők közül – már 1925-ben is rendeztek versenyt, ebből a szempontból a F1 leggyorsabb aszfaltcsíkja, a Milánó elővárosának tekinthető Monzában található is felveszi a versenyt, ugyanis ott már 1921-ben volt olyan hétvége, amikor a környék az autók motorjától volt hangos. Mindkét helyszínen a hétszeres világbajnok Michael Schumacher tudott a legtöbbször diadalmaskodni, Spában hat, Monzában öt alkalommal ő látta meg először a kockás zászlót.
Most Schumi honfitársának, Nico Rosbergnek jött össze a Spa-Monza dupla ugyanazon esztendőben, míg Spában az első rajtkockából indulva rajt-cél győzelmet szerzett, addig Monzában Hamilton rossz rajtja is kellett az újabb 25 pont bezsebeléséhez az 1982-es világbajnok Keke Rosberg fiának. A két Mercedes-pilóta úgy érkezett meg Szingapúrba, hogy Hamiltonnak 250, Rosbergnek 248 pontja volt, ám a szezon második ázsiai része megfordította a két versenyző csatájának alakulását.
Hogy miért csak két pilótáról írtam eddig? – jöhet az abszolút jogos kérdés, ám mivel a Mercedes annyira dominálja ezt az idényt, hogy más csapatok csak akkor állhatnak fel a dobogó legfelső fokára, ha a két Merci-pilóta kiüti egymást vagy autójában valami technikai hiba lép fel, ezért ezen nem kell meglepődni…
A szingapúri kacskaringós városi pálya az egyik azon kevesek közül, ahol van esély önerőből legyőzni a német manufaktúrát. Tavaly a Ferrarinak, idén a Red Bullnak kínálkozott reális esélye erre, ám hiába Daniel Ricciardo hihetetlen hajrája a kikötőváros éjszakájában, az eggyel kevesebbszer kereket cserélő Rosbergnek sikerült fél másodperced megőriznie a futam leintéséig. Újabb győzelmével Rosberg átvette a vezetést a harmadik helyen célba érő Hamiltontól, így már „nála volt a szerva”.
Malajzia a Mercik legpechesebb hétvégéjét hozta – maláj főszponzor (Petronas) – ide vagy oda… A rajt után úgy nézett ki, a pole-ból induló Hamilton visszaveheti a kezdeményezést csapattársától, ugyanis Sebastian Vettel kilökte honfitársát, ám Rosberg folytatni tudta a futamot. A háromszoros világbajnok egészen 16 körrel a leintés előttig érezhette magát nyeregben, ekkor azonban elfüstölt a motor az autójában, így feladni kényszerült a versenyt. Rosbergnek jelen esetben szerencséje volt, ám ne felejtsük, 40 körrel a brit incidense előtt még ő állt kellemetlen helyzetben. A futamgyőzelemért Daniel Ricciardo és Max Verstappen csatázott, kettejük között az döntött, hogy az ausztrál volt kint először kereket cserélni, és ki tudta védekezni fiatal csapattársa támadásait.
A japán pálya személy szerint az egyik kedvencem, ez ugyanis az egyetlen olyan aszfaltcsík, melynek vonalvezetése – egy híddal – keresztezi magát, különlegességet adva ezzel a pályának. Az időmérőn Rosberg 13 század másodperccel verte Hamiltont, aki ráadásul másnap ismét elrontott egy rajtot, így Rosberg újabb rajt-cél győzelmet aratott megszerezve ezzel kilencedik győzelmét 2016-ban.
Egy szezonon belül korábban csak Michael Schumacher, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton tudott ennyi verseny megnyerni, és mindannyian világbajnokként zárták az adott évadot. Rosberg is jó úton halad efelé, ugyanis már 33 pont az előnye Hamiltonnal szemben, ez több, mint egy győzelemnyi előny, amivel a hátralévő négy hétvégén (USA, Mexikó, Brazília, Abu-Dhabi) sáfárkodhat a német pilóta! A Mercedesnek nem kell ennyit várnia zsinórban harmadik konstruktőri világbajnoki címének megszerzéséhez, ugyanis már Japán után eldőlt, hogy senki sem érheti őket be a gyártók pontversenyében!
Képek forrása: F1, Twitter