Kedves Biológus Hallgatótársaink!

Egy rendkívül komoly ügyben fordulunk most hozzátok!

Talán nem hangzik újdonságnak számotokra az, hogy a biológusképzés az egyik legnagyobb leterhelést – magas óraszámot, sok lexikális anyagot, aránylag alacsony kreditértékeket – jelentő választás, még ha az ELTE összes szakját vizsgáljuk is. Bár az egyes kurzusokon történtek és történnek folyamatosan kisebb-nagyobb módosítások, mindeddig az átfogó reformok kiharcolása távoli és szinte lehetetlen célnak tűnt. Ebben a tényállásban következett most be egy jelentős változás.

Surján Péter Dékán Úr nemrég felszólította a TTK minden intézetének vezetőségét, hogy készítsenek új tanterveket, amelyek egyik legfontosabb kritériuma, hogy félévente átlagosan legfeljebb 300, azonban legalább 250 oktatott tanóra szerepelhet bennük. Ha a kreditértékek és az óraszámok átváltásában rutinosabbak utánaszámolnak, hamar kiderül, hogy egy biológushallgató jelenleg félévente összesen 390 óra tananyagot hallgat. Ami viszont nem jelent mást, minthogy a jelenlegi óraszámunk közel negyede lekerül a vállunkról – persze a dolog korántsem ilyen egyszerű…

biology_is_life_wild

Számos lehetőség és buktató is van, ami egy új tanterv elkészítésekor szembe jöhet. Egyik oldalon ott van bizonyos kurzusok eltörlésének öröme (vagy bánata), míg a másikon összevonások, további tömörítések réme sejlik fel. Szóba jöhet továbbá a biológusképzés szétválasztása szakirányokra, ám ezt is jóval egyszerűbb csak kimondani, mint megszervezni. A Biológia Szakterületi Bizottság ezért úgy döntött, hogy azok véleményét kéri ki a jelenlegi képzés gyengéivel és erősségeivel, lehetőségeivel kapcsolatban, akik a legjobban ismerik azt – a biológus hallgatókét.

November 17-én, 18:00-kor a Than Károly teremben szeretnénk rendezni egy hallgatói fórumot, amire minden évfolyamból várunk hallgatókat. Célunk, hogy közösen felvázoljuk azt, milyen legyen a biológusképzés, ha szinte bármilyen lehetne. Az itt elhangzó gondolatokból, felvetésekből közösen alkotott modell lesz az, amit a szakterületi képviselők tűzön-vízen át igyekeznek majd kiharcolni, ha eljön az idő az új tanterv megalkotására.

Mindenképpen számítunk minden konstruktív gondolatra. Gyertek el minél többen, hogy egy termékeny diskurzussal megalapozzunk egy talán gyökereiben más képzést és eltöröljünk minél több hibát, amit a jelenlegi rendszer is az elődeitől örökölt.

Nagy Lőrinc, biológia BSc., képviselő